Aankomst in Addis

16 februari 2010 - Addis Abeba, Ethiopië

Hier dan ons allereerste berichtje vanuit Afrika! Onze reis is zeer voorspoedig verlopen, alle vluchten vertrokken op tijd en vanmorgen om 7.50 uur (lokale tijd, dus twee uur later dan in Nederland) zijn we geland in Addis Abeba. Op advies hebben we vervolgens een kamer genomen in het Rashotel, een veilig en ‘luxe’ hotel.

Tijdens de rit in de taxi naar het hotel hebben we wat van de stad kunnen zien. En ja, dit is echt Afrika. Arm, stoffig (maar wel schoon, overal zijn vrouwen langs de kant van drukke wegen aan het vegen), chaos in het verkeer en ezels op de stoep. Overal zijn mensen die winkeltjes beginnen in een roestige schuur, waar de meest standaard maar ook uitzonderlijke producten te koop zijn. Op iedere hoek van de straat vindt je hier een hokje waar je kunt bellen, faxen en mailen. Dat is, als er verbinding is natuurlijk
(waar we vandaag al meerdere keren op moesten wachten).

Onze nederlandse sim kaarten werken hier niet, we hebben tijdelijk een locale gehuurd. Als we donderdag bij Karin in Grace Village zijn zullen we laten weten hoe we de komende tijd in Ethiopie te bereiken zijn. Over het algemeen als jullie ons willen mailen, laat dan een bericht achter op de website of mail op de hotmail van frits (dan hoeven we maar 1 mailbox te checken met het trage internet hier).

Dit was even een kort bericht om te laten weten  dat we veilig aangekomen zijn. We hebben net een dagtrip voor morgen geboekt, dan gaan we de grootste open markt van Afrika bezoeken (Mercato) en  daarna de bergen rondom Addis in voor een mooi zicht op de stad (de hele stad ligt trouwens erg hoog, rond de 2400 m). Vanavond rijden we met mensen die in het hotel werken mee in een minibus naar een lokaal restaurant dat ons is aanbevolen. Jullie horen spoedig weer van ons, in ieder geval na onze aankomst in Shire.

Liefs FriDi

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. teunis jolanda joanne teunis tessa:
    16 februari 2010
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, geniet ervan groeten van de hogesteegse polletjes xxxx
  2. paps en mams van de Pol:
    Hallo Fridi

Wat zijn we blij dat jullie goed aangekomen zijn.!!
    Voor die telefoon waren we al bang.
    Wat een indrukken zullen jullie op doen.
    Eet smakelijk. en tot mails
    paps en mams
  3. fam. G.v.Dorland:
    16 februari 2010
    fijn dat jullie reis goed verlopen is nou kan het avontuur beginnen
    groetjes tante greta
  4. Anna:
    Lieve Frits en Diane,
    Wat een zegen dat alles zo goed is gelopen! Het is zo'n maf idee dat wij ook in Addis Ababa zijn geweest, en dat jullie daar nu zijn! Ik krijg weer helemaal de kriebels in m'n buik als jullie het straatbeeld omschrijven.. Het ga jullie goed! Geniet van je 'luxe' hotel!
    Liefs Freek en Anna
  5. fam.p.van walsem:
    lieve mensen,
    fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    het is wel een hele onderneming hoor.
    geniet er van,vr.gr.tante eva
  6. pa en ma ,peter:
    16 februari 2010
    Lieve Diane en Frits wat fijn om te lezen dat alles tot nu toe goed is gegaan , geniet van de stad addis Abeba en een goede reis een donderdag. Het avontuur begint goed.
    kusjes van pa,ma en peter en een poot van bella
  7. Gerrit & Gerlinda:
    17 februari 2010
    Hoi Fridi!

Gelukkig zijn jullie goed aangekomen! Een goede reis verder en veel plezier!

Groet G&G XX
  8. Carla:
    18 februari 2010
    He Frits en Diane,

Leuk om jullie eerste reisverhaal al te lezen! De eerste dagtrip hebben jullie gehad, ben benieuwd hoe het was, maar dat zal vast wel mooi geweest zijn;)! Als het goed is komen jullie vandaag in Grace Village aan, succes met de reis en de eerste contacten daar!

Groetjes...
  9. SteAn:
    18 februari 2010
    Lieve FriDi,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.

Hebben ze daar een politieburo? En hoe is het met de bomen daar?
    Hoe is het weer? Hebben jullie ook last van de vorst?

Veel plezier en groetjes van Rico.
  10. Maarten&Anieke:
    19 februari 2010
    Lieve allebei,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn!! Erg leuk om jullie eerste reisverhaal te lezen...we zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal... doe voorzichtig, heel veel plezier en geniet ervan!!

Liefs Maarten&Anieke